خواندنی
سه شنبه4 ارديبهشت 1403     Tuesday, April 23, 2024
1398/10/17
گروه :
سیاسی
کدخبر :
69657
61
چاپ :

بحرین : از استان چهاردهم تا ...

در سال 1349 محمدرضا پهلوی و هیات حاکمه‌ی خائن وقت ، تن به جدایی بحرین دادند ؛

در سال 1349  محمدرضا پهلوی و هیات حاکمهی خائن وقت ، تن به جدایی بحرین دادند ؛ در صورتی که در همان هنگام بر پایهی تقسیمات کشوری ، بحرین استان چهاردهم ایران بود . در جریان بحرین گروه پارلمانی پان ایرانیست ، دولت « مجری اوامر شاهنشاه » را استیضاح کرد و در همهی این فراگشت شوم با تجزیهی بحرین مخالفت کرد .
در این فرآیند و با تحکیم جایگاه حاکمان مهاجر بحرین ، سیهروزی بیشتر هم خانمانان و هم میهنان ما در بحرین ، شدت گرفت . حاکمان مهاجر ، برای دگرگون سازی بافت جمعیت ایرانی ـ شیعی بحرین ، دست به اخراج و نفیبلد ساکنان بحرین و دادن شهروندی به عربزبان اهل تسنن زدند و این سرزمین را بدل به زندان بزرگی برای مردم این سرزمین نمودند .
خیزش همهجانبهی مردم بحرین علیه خاندان مهاجر آلخلیفه در 14 فوریه 2011 ( 20 بهمن 1390 ) ، بر جنایت و درندهخویی خاندان مهاجر آل خلیفه افزود و با ورود نیروهای عربستان سعودی به یاری حاکمان بحرین ، بحرین بیش از پیش رنگ خون به خود گرفت .
خیزش 14 فوریه بدین معنا نیست که پیش از آن بحرین آرام بود . مردم بحرین نامیدن 14 فوریه به عنوان نقطه آغاز قیام مردم بحرین به این معنی نیست که پیش از آن مردم بحرین اعتراضی نداشته اند. واقعیت این است که مردم بحرین از سال 1820تا سال 1971  سرگرم مبارزه با بریتانیا بودند و پس از خیان محمدرضا شاه و هیات حاکمهی خائن وقت به ملت ایران و مردم بحرین ، آنان تا سال 2011 ، به گونهی پراکنده ؛ اما پیگیر ، در کارمبارزه با آل خلیفه بودند. 
در ماه های اخیر با اعدام دو تن از هممیهنان و همخانمان ما در « جدا بحرین» به نامهای احمد ملالی و احمد عرب ، شمار اعدامی ها غاز مرز چند ده تن فراتر رفته است . این در حالی است که از آغاز خیزش مردم بحرین علیه حکومت جبارانه و ضد انسانی آل خلیفه ، بیش از 850 تن سلب شهروندی شدهاند و نزدیک به پنجهزار تن ، زخمی و قطع عضو گردیدهاند و شمار زیادی نیز از سوی نیروهای آل خلیفه ـ آلسعود کشته شدهاند 
به گزارش  خبرگزاریها  به نقل از «بحرین الیوم »، مسئولان زندان «جو» ، 15 زندانی را بیش از دوسال است که در ساختمانی جدا از سایر زندانیان در شرایط بدی نگهداری میکنند و محدودیتهای زیادی علیه آنها اعمال کردهاند.
این زندانیان هفتهی پیش ، از مراجع حقوق بشری خواستند تا برای برداشته شدن محدودیتهای امنیتی که زندگی آنها را در این ساختمان به جهنم تبدیل کرده است ، وارد عمل شوند .
حسن الغسره به نمایندگی از این 15 زندانی در پیامی صوتی از زندان محدودیتهای اعمال شده علیه آنان را تشریح کرد و از عزم آنها برای اعتصاب غذا سخن گفت.
وی در این پیام گفته بود که مسئولان زندان اجازه برگزاری مراسم دعا و اقامه نماز جماعت را به آنان نمیدهند و به شدت زیر نظر هستند و در تماس و هواخوری با محدودیتهای بسیاری روبرو هستند.
الغسره گفت که این زندانیان خواهان حقوق کامل خود و ملحق شدن به سایر زندانیان در زندان «جو» هستند و از روز 15 اوت جاری نیز دست به اعتصاب غذای نامحدود برای برآورده شدن خواستههایشان میزنند. 196 زندانی سیاسی در زندان« جو»  نیز در همبستگی با این 15 زندانی دست به اعتصاب غذا زدند.
برخی منابع گفتند: 81 زندانی بند 13 و 115 زندانی بند 14 زندان «جو» به اعتصاب غذا ملحق شدند. آنها خواهان برداشته شدن محدودیت 15 زندانی یاد شده و پیوستن آنها با سایر زندانیان هستند.
رژیم بحرین در اقدامی مشابه ، محدودیتهایی را علیه زندانیان سیاسی زن اعمال کرده است. هاجر منصور و مدینه علی دو تن از این زندانیان هستند که با محدودیتهای شدید از سوی مریم البردولی رییس زندان « عیسی» روبرو هستند. هر دوی آنها از درمان و ملاقات با خانواده محروم می باشند.
کار رسوایی حاکمان مهاجر بحرین به جایی رسیده است که «آشکارا به دفاع از رژیم غیر قانونی و نا مشروع اسرائیل برخاستهاند . 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «مرآة البحرین »، جمعیت الوفاق بحرین به اظهارات اخیر «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه این کشور علیه مقاومت واکنش نشان داد.
بر اساس این گزارش، جمعیت «الوفاق» بحرین اظهارات وزیر خارجه این کشور مبنی بر دفاع از حملات اخیر صهیونیستها به سوریه، عراق و لبنان را وقیحانه توصیف کرد.
گفتنی است، وزیر خارجه آل خلیفه اخیرا حملات صهیونیستها به گروه های مقاومت در مناطق مختلف را دفاع از خود خوانده بود!
 
برچسب ها : عربستانبحرین

دیدگاه کاربران

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
خواندنی

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه خواندنی می باشد.